úterý 29. ledna 2013

Ambasáda - Mám to! :)

Z agentury mi nakonec nestihli poslat papíry včas, tak jsem si pohovor na ambasádě musela posunout na pondělí - to včerejší.

Do Prahy to mám asi 5 hodin cesty, tak jsem musela nasednout na rychlík už v neděli o půl 11 večer. V Praze jsem byla něco před 4. hodinou ranní, v noci jsem moc ve vlaku nemohla spát. Byla to děsná cesta, v kupečku nás bylo 5 celkově, každý si tam natáhl nohy jako pán a já tam chudinka seděla mezi nimi taková skrčená, nevyspalá a vystresovaná. Přece jen jsem sebou vezla důležité papíry a hlavně peníze na vízum, tak kdyby mi někdo třeba ukradl tašku tak bych byla dost tak v háji. Ale nějak se to zvládlo. Na nádraží jsem si sedla a dala dvě kávy. Seděla jsem tam asi do 6 a pak jsem pomalu šla na tram zastávku. Zjistila jsem, že ta úžasná navigace, kterou jsem si stáhla nefunguje takže mě zachránily google maps a internet v mobilu.. Mě, která byla v Praze jednou na dva dny, jinak vždycky jsem to měla jako mezizastávku někam, takže vyznat se tam vůbec nevyznám :/ :D.



Dojela jsem na Malostranské náměstí, kam jsem si sedla na další velké kafe. Konečně jsem si mohla dobít telefon. Kvůli tomu zapnutému netu se vybíjel rychle a samozřejmě, že jsem se většinu času předtím nudila tak jsem na něm byla skoro pořád. Seděla jsem, cvakala jsem si na mobilu a obsluha si začala zpívat písničku San Francisco :D tak jsem se zasmála a jen si říkala, že to je dobré znamení :D.

Těsně předtím než jsem odcházela na ambasádu, dorazily další dvě au pair, které byly objednané na ambasádu trošku později. Já už teda šla, bylo na čase.

Došla jsem tam, v té ulici to ani nejde přehlédnout :). Před budovou stáli dva páni, tak jsem pozdravila a říkám, že jdu teda na pohovor kvůli vízu. Zeptali se akorát na jméno myslím a řekli ať jdu dovnitř. Tam jsem do košíčku odevzdala elektroniku (mobil, nabíječku) a prošla takovým tím rámcem, co je i na letišti, taška a věci v košíku projely zase tou jinou věcí :D. Naštěstí vše ok, mobil a nabíječku jsem musela nechat dole, vyfasovala jsem visačku, kterou jsem si měla viditelně připnout a šla jsem tam, kde mi řekli.
U prvního okýnka jsem odevzdala všechny materiály, které po mně chtěli a to:

  • Pas
  • Ústřižek složenky o zaplacení kurýra
  • List, který jsem si vytiskla po vyplnění online formuláře DS-160 s čárovým kódem
  • DS-2019
  • Formulář I-797C
  • Nadepsanou obálku vel. A5 s mou adresou a tel číslem
Kromě toho jsem ještě sebou měla pro jistotu pasovou fotku, kdyby ta, co jsem tam nahrála online, nebyla ok (přišla mi trochu mázlá) a ještě dopis od APC (am. agentury), jak doporučovali, ať mám taky sebou, ale to po mně nikdo nechtěl..
Pak jsem si zase sedla, po chvíli mě volala paní k dalšímu okýnku, kde jsem platila poplatek. Nikdo z nich neuměl přečíst moje příjmení tak jsem si nebyla nikdy jistá, jestli volají mě.. ale došlo mi to když se zasekli po dvou prvních slabikách :D. Paní mě poslala do jiné části místnosti, kde jsem čekala, až mě zavolají k dalšímu okýnku. Byla jsem nervózní. Přede mnou byl jen jeden pán.. Ale jakmile jsem došla k okýnku a američan se mě zeptal how are you tak to ze mě spadlo, pokec jako se známým :D ne to asi přeháním, ale vážně to bylo v pohodě, když mi pokládal otázky tak jsem si nepřipadala jako u výslechu, ale jako bych normálně s někým konverzovala - nejprv chtěl otisky prstů, pak se mě ptal na otázky, kam jedu, kolik dětí, jejich jména, co jsem dělala před programem (říkala jsem, že jsem chodila na grammar school a on na mě džimnasium? Tak říkám yees :D), co chci dělat po příjezdu, jaké mám zkušenosti s dětmi. Pak mi vysvětlil, co budu potřebovat sebou, že mi pas přijde poštou a to bylo více méně vše :). Měla jsem to za sebou asi během 20 minut.

Holky zrovna dorazily na ambasádu tak jsme se domluvily, že je počkám ve starbucksu. No odcházela jsem a na každého jsem se usmívala jako pitomec, co vám budu povídat :).

Pak jsme ještě zmákly koupit nějaké dárky. Pro HM mám balíček z manufaktury, pro děti omalovánky s krtečkem, pastelky a krtečkovské pexeso.

A teď to přijde všechno. Musím dodělat pre-depature projekt, lépe řečeno ho začít dělat! Musím se objednat k všem doktorům, dokoupit věci atd. atd. Je toho hodně. Dneska si napíšu podrobný seznam a budu jen odškrtávat.

Psala jsem HM, že už to teda mám, tak mi odepsala, že to je úžasné a že je excited for můj příjezd. Někdy mi přijde, že se na mě těší víc, jak ty děti podle toho, co píše :D.






Žádné komentáře:

Okomentovat