úterý 26. února 2013

Florida, San Francisco

Čtvrtek 

Na letiště v NJ nás odvezl autobus, šli jsme s pár holkami k check-in a pak ke kontrole. Na kžadém letišti to mají trochu jinak, tentokrát jsem musela vejít bez bot do takového krámu (připomínalo mi to solárko :D), který mě ,,proskenoval". Všechno ok, tak jsme šli pak už každý ke svému gatu. Jedna Němka letěla se mnou letadlem, ale seděly jsme každá jinde takže to vyšlo nastejno jako bych letěla sama. Dvakrát mi to nevadilo, protože jsem byla unavená, ale i tak jsem se moc neprospala. Po tom, co jsme se všichni usadili, nám oznámili, že budem mít zpoždění, protože something is wrong (něco je zkažené).



Po hodině nám pilot řekl, že se mu ještě neozvali, jak to s tím vypadá, že by nám rád řekl víc, ale sám neví, tak jsme zase čekali. Mezitím jsem psala HM, že má letadlo zpoždění, ať na mě zbytečně nečekají dlouho na letišti. Taky jsem zaslechla, jak letuška říkala jednomu pánovi, že je něco s koly, nebo pneumatikou..něco takového prostě. Po pár minutách nám konečně řekli, že teda letíme, ale to byly nervy.. Hnusné turbulence, ten 3hodinový let do Miami mi přišel horší než ten 9hodinový z Německa. Jsem si říkala, že už nikdy neletím fuj :D. Hlavně mě znervózňoval fakt, že bylo něco pokaženého na letadle a k tomu ty turbulence.. haha.
Ale v pořádku jsem doletěla, prošla halou a tam už na mě čekala HM s nejstarší. V ruce balónky a obrázek s nápisem Welcome Misha.. kolem nápisu každé dítko nakreslilo něco :).
Přivítali jsme se, pak jsme našli můj kufr a fičeli jsme si to hodinu autem na místo, kam na Floridu hlavně během zimy vždycky jezdí.
Jde o klub, kde mají vlastní apartmán a můžou používat různé zařízení a výbavu. Hned vedle je další klub, větší, kam jezdí taky přes den k bazénu apod. Mezi kluby a v rámci klubu se přemisťují pěšky nebo většinou golfovým autem. To poslední, co mě napadlo, bylo, že budu říkat golf car :D. K nim domů jsme přijeli teda ve čtvrtek pozdě večer. Malá M. mě na přivítanou objala a kluk J. mi podal ruku.
Rodiče v pátek někam odjížděli, takže jsme měli já a druhá au pair celý pátek děti na starost.. No spíše ona, než já. Já jsem akorát obkoukávala co a jak.. Nasnídali jsme se (vafle a javorový sirup - mňamka) a šli jsme se projít po klubu.. k nějakým rybníkům s obrovskými rybami.. cestou jsme v jedné budově vyzvedli menší mrtvé rybky, abychom jimi krmili ty velké.. Prý kdyby k nim spadl do vody člověk tak ho pokoušou, dítě by asi i sežrali.. Byly to pěkné potvory :).





Po procházce jsme se vrátili a děti si chtěly hrát na salón krásy, já a druhá au pair jsme byly zákaznice a jedno dítko nám dělalo vlasy, druhá dávala krém na nohy a třetí přinesl mísu s teplou vodou, abychom si mohly namočit nohy a relaxovat :D no řeknu vám, jak jsem si tam tak seděla, tak jsem si říkala, že jestli budou pořád takoví tak to bude pro mě fakt dovolená :D, ale to jsem byla až moc optimistická. Odpoledne jsme šli k bazénu, měli tam oběd. U nich oběd znamená jen něco lehkého. Jako hlavní a teplé jídlo mají večeře. Museli jsme jídlo přikrýt ručníky, protože se k nám slétali racci, hodně blízko hovádka, tak blízko, že jsem se bála i já.. G. si nevšimla, že měla kousek odkrytého jídla vedle sebe a racek jí přistál skoro na noze tak se chudák vylekala..

V rámci klubu se zná každý s každým. Každá rodina má i svou vlajku, dokonce mají i oblečení s vlajkou klubu apod. Představovali mi strašně hodně lidí, že bylo nad mé síly si zapamatovat každého.
Děti jsou crazy, někdy jsou hodné, ale hlavně když byly všechny 3 spolu tak se to někdy nedalo, skáčou po sobě, strkají se, člověk jim může říct kolikrát chce ať něco udělají a nic. V Americe se praktikuje pozitivní výchova, takže pokud děti splní svůj úkol, je třeba je pochválit, říct jim ,,Good job", High Five, prostě je nějak pochválit. Pokud si svůj úkol nesplní tak většinou není žádný trest. Pokud se chovají hnusně k sobě nebo k někomu nebo se stane něco ,,vážnějšího" tak většinou následuje time out, nebo jim jsou odebrána privilegia. Rodiče nechtějí, aby děti jedly sladké často, taky nesmí pít sladké nápoje. Pijí většinou mléko nebo vodu. Džus, dezert nebo cokoli hodně sladkého mají spíš jako odměnu.. Což je dobré pro jejich zdraví, ale taky je tady nějaký prostor pro ,,trest" v odebrání privilegia mít dezert.
V sobotu jsme šli na oběd s jejich babičkou a rodiče se k nám přidali trošku později. Šli jsme do klubu, kde byl švédské stoly a člověk si vzal cokoli.. Takže plno ovoce, ryby, saláty, sladké, slané.. cokoli.. Pěkně jsem se cpala. Odpoledne jsme šli chytat ryby, taky jsem to zkoušela. Jako návnadu jsme měli živé krevety, tak jsme si je vylovili z nádrže, ještě lezly a já a dospěli jsme je lámali napůl a dávali dětem na háčky. Trošku mi jich bylo líto :/ :D. Všechny ryby, které chytili, házeli živé zpátky. Byl tam s nám jeden zaměstnanec, který nám pomáhal. Před západem slunce jsme jeli na jedno speciální místo k majáku, kde se shromažďují lidi, je tam plno židlí a křesel na posazení a odtamtud sledují západ slunce. Je tam otevřený i malý stánek s pitím a nějakými tyčinkami apod. na zakousnutí, všechno zadarmo haha. J. chytil ještěrku tak jí všem ukazoval.. Děcka jsou hrozně přátelské, možná až moc.. klidně se pustí do hovoru s cizími lidmi. Přidali se k nám nějací známí s dětmi takže děti si hrály spolu.. No lépe řečeno po tom, co je omrzela ještěrka, lezly po kamenech na takových útesích, takže kdyby spadli tak letí do vody nebo se rozplácnou o nějaký kámen.. nebylo to nějak extra vysoko, ale pravěpodobně by si dost ublížili. Rodiče nezájem, tak jsem je sledovala a pokaždé, jak někdo z nich zakopl tak to se mnou cuklo. Budu šedivá na konci roku z nich! :D Druhá au pair byla v klidu, asi je zvyklá, ale já jsem se na to nemohla koukat :D. Ještě měli na nohách žabky! :D Zkoušela jsem jim říct, ať jdou hrát něco jiného a že jsem jim vymyslela hru, ale oni nezájem. Hrajou dobrodružnou stezku a já mám smůlu :D.
Po západu slunce jsme se odebrali do restaurace, v restauraci v klubu mají pro večeři dress code, což znamená tam u nich žádné džíny, ani riflovou sukni na sobě alespoň. V restauraci jsme u stolečku u dveří řekli, že máme rezervaci a odvedli nás k našemu stolu. Připadám si tady fakt jako buran! Na stůl před nás položili košíky s různým pečivem, misku s mini másly tak mi HP vysvětlovali, že si musím dát hadrvý ubrousek na klín a že tu housku si odeberu na malý talířek, který jsem měla nalevo. Pokud si beru máslo, tak jen půlku si useknu a dám na talířek ke svému pečivu. Přinesli nám taky před hlavním jídlem sushi, tak mě učili, jak používat hůlky, co je na co a tak.. S výběrem jídla mi poradila HM. Taky HP napomenuli jedno z dětí, že lokty nepatří na stůl, tak jsem si uvědomila, že já jak jím tak si lokty taky občas opírám o stůl, takže si na to od té doby dávám pozor :D.
V neděli jsme byli pozvání od babičky na brunch (breakfast+lunch = snídaně+oběd). Zase to samé, švédské stoly s výběrem všeho možného. Šla jsem nabírat jídlo s malou M. Měli povoleno každý jeden kousek dezertu. Malá si nabrala jeden a požádala mě, abych jí nalila polívku (bylo to vysoko), mezitím co jsem nekoukala, tak si potvůrka vzala další dva kousky sladkého a jak jsem přišla a ní ven, tak vesele na mě koukala a já čuměla na její talíř, kde se to tam vzalo. Její taťka mi řekl, že mě pěkně obelstila, samozřejmě z toho měla průser ona, ale já měla za úkol dávat na to pozor, takže příště už budu vědět, že ji nepouštět vůbec z očí. M. je hrozně cute, roztomilá. První večer před spaním mi řekla Misha I love you a objala mě, ale taky je z nich 3 nejprohnanější, je třeba ji hlídat. Nejstarší G. je zase nepořádná, ale hodně chytrá a kluk J. je hrozně citlivý, brečí kvůli každé kravině vyloženě. Rozbrečí se i kvůli tomu, že mu na jídlo dáte nějakou novou omáčku a on to nechce. Neřekne to normálně, prostě hned brečí. Rodiče se s nimi snaží vždycky promluvit, tak uvidíme, jak to bud fungovat. Po brunchi jsme jeli na projížďku lodí. Tak mi vysvětlili, kde je co.. Projížděli jsme i kolem nějakého soukromého ostrova, tak mi vysvětlovali, kdo tam bydlí a tak..
Večer jsme jeli na letiště do Miami. Zrovna zapadalo slunce a všude tam jsou palmy tak to vypadalo, jak v těch filmech, oranžovo-růžovo-fialové nebe - krása.
Ještě se vrátím k tomu klubu.. mám v hlavě tolik myšlenek, že nevím, co psát první.. Bylo tam hodně starých lidí.. u nás v ČR je celkem běžné, že si babičky barví vlasy, ale tam ne, všechny byly oblečené ve světlém oblečení, bílé vlasy, pěkně upravené, lehký makeup.. Prostě takové dámy s dobrým vychováním :).
Dostala jsem dvoje šaty od HM, značové, že prý jí moc nejsou, jestli je chci tak jsem pěkně poděkovala a nechala si je ve skříni na Floridě spolu s dalšími letními věcmi. V SF je stejně nezužitkuju a tam se prý ještě budem vracet v téhle půlce roku..



Let do SF trval 6 hodin, zase turbulence, ono to je asi během těch dlouhých letů normální.. všichni kolem mě klidně spali takže jsem to neřešila a zvykala si :D.
Na letiště pro nás přijely auta, odvezli nás domů. Mají velký barák. Mám celkem velký pokoj s větší postelí, malou TV, gaučem, šatní skříní a vlastní koupelnou. Mají to tu obrovské a hodně se mi líbí styl, v jakém je udělaný celý dům.

Pondělí, úterý
Zvykám si, chodím za zadkem druhé au pair, která odjíždí v neděli sleduju co a jak. Je tu toho hodně nového, hodně na zapamatování. Každý den zkouším nějaké nové jídlo. Včera jsme měli např. sladké brambory. Koupala jsem malou, myla jsem jí vlasy, četla pohádku na dobrou noc a potvůrka hned usnula. Druhá au pair četla J. a pak přišla a že prý malá fakt spí, že co jsem s ní udělala :D. Dvojčata se mlátili, tahali o velkého medvěda, tak jsem jim řekla, jak nás učili na školení, že musíme share (sdílet) tak jsem každému vytyčila půlku medvěda (je obrovský) tak chvíli jim to vydrželo, ale pak začali znovu, M. nějak přitlačila hlavu J. že začal brečet že ho bolí nos. No to byl kraval. přišla druhá au pair a říkala jim, že jsem jim říkala, že mají přestat a že to tak dopadá, když neposlouchají. Pak jak jsem četla malé, tak v pohádce bylo něco jako, že jedna postava chránila druhou před tím, aby si ublížil. Tak jsem říkala malé, vidíš.. já jsem vám taky říkala, ať přestanete, abych vás chránila před tím, abyste si ublížili, vy jste mě neposlechli a J. teď bolí nos. A ptala jsem se jestli to chápe a jestli příště už mě bude poslouchat tak říkala, že jo tak jsem zvědavá :D. J. se nechtěl jít převlíknout před treninkem, chtěl si kreslit a neposlouchal.. tak jsem mu řekla, že to zabere jen 2 minuty a on really? (opravdu?) a šel se převlíknout :D. Vždycky mám radost, když je nějak ,,donutím" jít udělat to, co mají.. haha. Pomalu přicházím na to ,,jak na ně". Když to tak čtu tak to zní šíleně, ale hold takhle se tady děti vychovávají a já na tom nic měnit nemůžu. Udělat něco z toho já, když jsem byla malá, tak bych schytala takovou, že bych si to příště dvakrát rozmyslela. No uvidíme, jak to tady bude dál.
Dneska jsem byla zkusit řízení. Mají sice auto jako krávu - mini van pro 7 lidí, ale s tím automatem je to fakt brnkačka. Sice jsem dneska jezdila jen trochu a hlavně ne tolik v provozu, ale zítra prý už zkusím jet ke škole. Děti chodí do jiných škol, holky zvlášť a kluk zvlášť. Pro holky ráno jezdí žlutý školní autobus takže je vodíme na zastávku a kluka vozíme autem. Pak vyzvedáváme všechny ze školy v jiný čas, někdy mají rovnou po škole kroužek, někdy ne.. Každý den to je jinak.
Funguje tady takový systém, že se několik maminek domluví a děti, které mají třeba gymnastiku spolu po škole, vyzvedne něčí mamina, vezme je k nim, tam mají sváču, pohrají si a pak je odveze na hodinu. Včera jsme tady měli kamaráda J. Vyzvedávali jsme je oba ze školy. Děti nosí školní uniformy. Jsou hrozně cute :). Taky si dost vymýšlí v jídle, ten kluk měl u nás svačit, ale skoro nic nechtěl :D tak jsme se tak dlouho ptali dokud si nevybral. Člověk na to musí být trpělivý :).
Host rodiče jsou v pohodě. Taťku skoro nevidím, jen ráno, když odchází a já jdu nahoru do patra do kuchyně, každý den na 7. hodinu. Večer asi přijíždí hodně pozdě, vůbec ho nevidím, jsem už ve svém pokoji. Mamka je většinu dne doma a pracuje, volá a děla něco na pc, takže ji potkávám celkem často, ale je v pohodě, zatím vůbec žádný problém.. Je hodná, milá, včera jsme s ní a s druhou au pair koukali na TV show, nějaká soutěž s návrháři a pak jsem už šla do svého pokoje. Chodím spát celkem brzy. Asi je to pořád tím časovým posunem.
San Francisco je úžasné, jsem tu chvilku a miluju to tady. Všude je tady kopcovitý terén. U některých kopců, jak člověk jede autem, tak se mu protočí panenky, když to vidí a sjíždí poprvé. Počasí je takové jarní. Dlouhý rukáv a lehká bunda nebo teplá mikina a člověk je ok :). Golden Gate Bridge vidím z kuchyňského okna, je to paráda :).
Děti tu běhají v krátkém rukávu, sukni a nikdo se nestará. Člověk potká dospělého zaoblečeného, který vede dítě skoro v letních věcech a jim to přijde normální. Au pair mi říkala, že jsou na to počasí zvyklí a že jak nechtějí nosit teplejší věci, že je prostě nenosí.. že prý ani nebývají nějak nemocní.. tak jako nevím :D.
Je toho tolik na psaní.. Ale pro dnešek by to myslím stačilo :) za chvíli stejně jedem vyzvednout holky tak musím končit.
(Už jsem odškrtla dost věcí v bucket listu! :) )
Mějte se zatím krásně :))



1 komentář:

  1. zatím to vypadá že je všechno ok, tak doufám, že bude i nadále ;o) a věřím, že to bude lepší než v Holandsku ;o)

    OdpovědětVymazat