pondělí 25. srpna 2014

Jak jsem prospala zemětřesení

V noci ze soboty na neděli po 3. hodině ranní jsme tady v SF měli zemětřesení o síle 6 stupňů. Nejvíce to postihlo severní část Bay area a hlavně Napu, kde trávíme celé léto.

Zrovna ale tenhle týden jsme odjeli na 5 dní do Bodega Bay, která je od Napy dál. Já byla ve San Franciscu, rodina pořád v Bodega. Otřesy byly silné všude, ale v Napě to bylo nejhorší takže jsme měli štěstí, že jsme tam zrovna nebyli. Zemětřesení samo o sobě není to nejhorší. Nejhorší je to, co přijde potom - zničené plynové a vodní trubky způsobující záplavy a požáry, zdevastované budovy, žádná elektřina, zranění.

Zatímco se lidi v noci probouzeli, protože se s nimi chvěly domy a postele a všechno řinčelo, já spala jako zabitá. Ráno jsem se to dozvěděla až ze zpráv a byla jsem si jistá, že to v SF nebylo, že to bylo jen více na sever. Pak jsem si začala psát se známými a podle všeho jsem to prospala, protože lidi, co bydlí blízko a více na jih to pocítili. Všichni byli hodně vystrašeni, nemohli spát.. Kamarádky mi říkaly, že je dobře, že jsem to zaspala, že to byla hrůza. Teďka dalších 72 hodin od zemětřesení by si měli lidi dávat pozor. Může přijít totiž tzv. aftershock - dotřes, slabší zemětřesení, které někdy bývá po velkém zemětřesení. Někteří lidi dokonce se báli, že to byl teprve foreshock - tzv. předtřes, který přichází před hlavním zemětřesením, ale to snad ne. Tohle zemětřesení bylo největší za posledních 25 let a já si neumím představit, že by přišlo ještě něco silnějšího.


Žádné komentáře:

Okomentovat